Followers

Wednesday, February 15, 2017

#002

Termasuk hari ni dah masuk 3 bulan aku meninggalkan tabiat maladaptive daydreaming aku tu...mula2 susah sebab rasa macam dah ketinggalan sesuatu benda yang sangat bermakna buat aku hahaha.. tapi bila difikirkan balik, sebenarnya semua orang daydream (berangan) cuma kita tak tahu ja..

jadi lepas tiga bulan, aku rasa mcam fikiran aku lebih tajam sebenarnya walaupun dah tak practice ''simulation'' mcam dulu. aku pikir lebih kepada macam mana nak process satu information satu demi satu pastu bila bercakap dengan orang aku dah kurang berfikir dah hahahaha dah xmalu dah nak cakap lepas...cakap rembes ha aku bercakap lagi mudah.. dah tak perlu filter satu satu dah senang kan?

social anxiety tu ada lagi kat dalam diri aku ni.. sebab memang dari dulu cek pemalu.. sampai kalau ada awek lalu tepi pun aku tiba2 defensive mode tiba2.. padahal awek tu x cakap pun ngn aku apa punya orang kan aku ni.. gahaha skang leh rilek rilek pikir benda lain macam... mcm na nak up MMR dota 2 aku kan... mcm mana nak up GPM/XPM aku..item apa nak beli hahaha senang..

trigger? memang ada.. setiap kali aku tgk instagram orang tu orang ni aku memang triggered nak daydream..sebab dah biasa kan.. tgk life org tu hebat, mewah sapa tak mau kan. so, senang ja aku punya solution.. aku unfollow orang2 tersebut dan aku follow member2 ja, bila tengok life member aku..takla rasa triggered sangat kan haha life lebih kurang dengan aku ja..kerja part time, menganggur, tak ada awek hampas ja semua so aku xla nak daydream life orang mcm tu an? :D

satu demi satu perangai buruk aku dah lepaskan.dari bedal makan nasi dua pinggan tiap2 hari aku set time makan betul2.. nak bedal nasi dua pinggan sekali setiap bulan ja.. gym pergi bual dengan orang,.. bual kosong ja jangan bual lama2 kang tak workout pon ha, jumpa member2 lama tegur balik tanya kawin dak lagi,..jumpa cikgu lama2 sembang pasal nak jadi cikgu mcm mana perasaaan,.. tips2 guru baru kan kiki.. daydreaming pon dah takdak..lagi baik aku pikir pasal game kurang2 tak kacau hidup orang walaupun AXE feeder tadi.. bangkai betul..smoking ada sikit2 lagi..boleh dah nak stop tapi pagi2 tu jadi sasau sat la ha...lain2..awek..

ha cinggay memang susah la mat. lek lu.. bedal makan roti milo 2 keping luh nanti kita pikir pasal cinggay..hahaha orait geng tu ja update dari aku goodluck have fun

No comments:

Post a Comment