Followers

Thursday, March 21, 2013

#352 Bina Insan Guru Siri 1/13 Hari 2

Aku bangun2 dari tidur, aku test kaki aku ni. gerak2 kekiri kekanan boleh je, alhamdulillah!~~ aku try jalan pulak. aik..dah okey? cepat gila. hahaha seronok la aku lepas tu, menyanyi2 aku g bilik mandi,hahaha

masa hari kedua ni pulak, aktiviti utama kami adalah trekking, KJ kami bahagikan setiap group LDK kepada dua, iaitu jalan satu, dan jalan 2..aku ambil jalan dua la, sebab jalan dua lebih senang darpada satu. selalunya bila aku trekking, aku akan cari satu kayu buat peneman. kayu ni fungsinya untuk balancekan badan aku ni, tak pon nak jadi penahan bila nak turun cerun,so banyak la manfaat bila aku dapat kayu sakti aku tu.hahahaha

serius rasa nak pitam bila panjat bukit macam ni..air dah habes bila sampai kat puncak.rilek2 dulu, kami masak thari kat atas puncak bukit tu. bukan main panas lagila masa tu..haih.nasib baik group aku tu pandai masak, nasi ok, lauk not bad, tembikai habis, haha tembikai yg paling cepat habis, sat2 makan, sat2 kunyah, sat2 lecturer mai nak test rasa..hahaha sesengall..

doh bereh makang2, turung la~ haa time ni seksa..air dah habis, badan aku dah overheat dah ni, terasa nak pitam dah tgah2 hutan ni hahaha masa turun tali yang terakhir skali tu, aku terlepas grip kat kaki, nasib baikla tangan aku duk gengam tali keselamatan tu.kalau tak KE LAUT aku hahaha

sampai final checkpoint, air sinki pun aku lanjan, dah tak tahan bro..lepak2 jap, baru segar :D

#ingat group satu lagi dah lama sampai..rupa2nya depa duk lepak kat kedai ABC masa perjalanan balik kem..-,- untunglaaaaaaaaa~~~~~~~~~~~

malam tu, persediaan aktiviti air..esok tu kena berakit2 ke pantai merdeka. so malam ni kena bina rakit la bro.kena pulak time tu palang PVC panjang xcukup.damn son. dah mengantok2 ni boleh pulak ada problem mcm ni.haih hahahaha

bina jugakla, rakit mini turbo kami pon dah sedia, walaupon kecik, tapi not bad lah..hahaha

#tak test la malam2, letak tepi pantai, esok baru test, wuuu xsabar bro,..pukul 3 jugakla siap rakit, duk ikat2 tayar ke pvc tu bukan senang, palang pun xcukup, nijela yg boleh buat :D

No comments:

Post a Comment