Followers

Thursday, March 21, 2013

#351 Bina Insan Guru Siri 1/13 Hari 1

Alhamdulillah dah habeh pon BIG siri1/13 fasa 1 ni...dah cukup aku tak mau dah nak berakit melawan ombak.. letih dah berakit setempat ni bro hahaha

orait nak tulis refleksi sikit pasal program BIG Siri1/13 ni

hari pertama, masa baru2 sampai aku tak rasa yang benda ni stressful sebab tempat khemah kami ni terletak dekat dengan pantai, rasa macam tengah bercuti. rilek santai ja..

set khemah, siap2 mandi bagai, tiba2 kaki aku berasa sakit.. gile babeng jugak la time tu aku ingat cramp biasa ja..aku rilek dulu.. nak jalan pun sengal2 sakit..last skali aku xturun water confident..xpa2..try jalan lagi..Ya Allah pedihhhh!

tengah aku duk menunggu lecturer yang entah menghilang ke mana, aku duk ketaq dah ni,..sakit..nak mintak tolong kawan2, malas a nak kacau depa.. menyusahkan depa..so aku duk sorang2, dah 2 jam aku menunggu, takdak juga kelibat lecturer...

habes sesi water confident tu, aku gagahkan diri nak g mandi dgn solat magrib,.siksanya nk berjalan ambik baju..nak pi tempat mandi..pastu tukar baju..ambil wuduk dan solat!tapi nak wat guane ag kan, kena jugak push kaki ni.. tak boleh stay..sampai bila aku nk depend kepada pertolongan orang, kaki kiri aku sakit, tapi kaki kanan aku still ok.. so aku hinjut2 jela guna kaki sebelah ni jalan2..

time ni baru aku kenal btapa pentingnya ada member, tak kirala rapat ke xrapat, aku dapat tahu hatibudi masing2, @aiman muhd @vdee mithali ni dahla kecik2, offer nak carry aku..hahaha, kesian depa nak papah aku kesana kemari..haih..

siap solat, solah tu pun nak kena solat duduk..haih..segan dan tertanya2 gak aku ni.. xla, selalu solat berdiri, ni nak solat duduk pulak..awkward sikit...

bbrapa masa lepas tu baru aku dibawa ke klinik..

Doktor tu check darah aku..nak kata urat bukan..sebab bengkak dan panas2,..check2..dia kata, standard gout 7.2, darah aku dah 7.1 dah..sahh gout..holy crab !

lepas makan painkiller dengan ubat urat tu, aku dah boleh dah jalan sikit2.hehe Alhamdulillah... menganjing2 trainer semua pasal aku kena gout..-,- terima jela hahaha

ps:// haih..aku rasa menyusahkan sangat..terima kasih banyak2 kepada semua member2 yg tolong,.kalau takdak hampa, aku dah menyerah kepada takdir dah hari tu..haha :D..

No comments:

Post a Comment