Followers

Wednesday, February 27, 2013

#347 hari ni..

Alhamdulillah untuk hari ini,

tak semua yang kita rancang menjadi, sebab kita yang merancang Allah yang menentukan :)

tapi setiap perancangan yang kitabuat hendaklah sekurang-kurangnya dibuat bincang..bukan terus berubah secara drastik. inilah yang aku dapat belajar dari tapuk pimpinan orang-orang yang lama, bila dah berkuasa ingat semua orang kita boleh kawal..

apa yang aku nak cuma kalau boleh semua orang berpuas hati, tak kirala kau cikgu atau murid, orang atasan atau bawahan, setiap peringkat patut diberikan hak yang sama, tapi aku dahulukan yang bawahan, insyaAllah jika tiada berubahnya niat ini.

mengajar bukan sahaja dalam kelas atau buku teks, tapi secara coup de tat juga boleh mengajar sesetengah pihak. kalau semua jawatan kau nak pegang, kau tak boleh nak fokus kat satu, jadi.. bagi komitmen kau satu per satu, jadi apa yang kau rancang jadi yang terbaik..!

itu prinsip aku, bukan niat dendam atau dengki tapi aku nak ajar kau supaya pandai meletakkan prioriti.. kenapa kau bertindak kerana orang atas? adakah kau takut bersuara? kenapa kau menjadi ketua kalau tak petah bicara?

tersentap terkilan apabila orang bawahan berbicara, siapa kau?tinggi sangatkah kau sampai tak mendengar cakap kami?

kami orang bawahan, golongan diperkudakan oleh setengah pihak, ada satu perubahan jangan drastik, bincang dan rancang bersama, itu konsep ukhwah. tiap tiap hari belajar agama kau masih belum paham ya?

baru cubit sikit saja, belum tampar tampar, kau dah nak beralah? jangan. kau harus ingat kami bukan apa apa. kami tak benci anda, cuma tak bersetuju. cara kami adakah salah, tidak tapi hanya mencari kebenaran.

spuluh jari disusun rapi tanda aku sendiri meminta maaf, niat aku bukan membuat musuh tapi mengajar bakal khalifah dunia.

No comments:

Post a Comment