Followers

Thursday, March 10, 2011

cerita lama-lama



koru ada teringat cerita orang lama2 dulu
eh
xdala lama sangat tapi masa kecik2 dulu lar
koru ada baca satu cerita ni

Tale of a Father,a Son and an Ass.


citer ni takdela panjang,
cukup ringkas dan padat,
kalau korang sume rajin2 bace la kat wiki..
tp let me explain briefly about the story,shall i?

ade sorang ayah,dia ada anak.
satu hari ayah dan anaknya nak jual keldai belaan diorang di satu pasar
dalam perjalanan
mereka berjumpa seorang perempuan tua,
''ee bodonye diorang berjalan sedangkan boleh naik keldai itu''

ayah terdengar lalu menyuruh anaknya tunggang keldai itu,
tak lama kemudian
mereka berjumpa dengan seorang pakcik tua
''anak,kenapa tak bagi ayah kamu tunggang keldai ini?dia kan da tua?''

ayah suruh anaknya turun dan ayah pula naik..
sebatu je lagi nak sampai ke paso..
diorang berjumpa dengan sekumpulan lelaki muda,
''kesian keldai tu,sepatutnya korang angkat la keldai tu''

keldai tu dah pelik,pehal tibe2 korang angkat aku ni?
die pon mengamuk lalu berjaya melarikan diri..

ayah dan anaknya tepuk dahi sajala sebab keldai tu dah lari,

moral of the story is:
kita kalau nak berjaya tak payah ikut apa orang lain kata.. success in your own way ^^

question of the day:
kalau korang la dalam situasi ayah dan anak tadi, agak2 korang ikut tak cakap orang2 tu?

2 comments:

  1. manusia mmg camtu la kan
    aku pun sama je kdg2
    semua yg org lain buat ada je nampak salahnya
    tp bila diri sendiri yg buat xnampak pun :P

    ReplyDelete
  2. haha memang sume orang mcm tu bro..dalam tak sedar kite wat kesalahan yang sama

    ReplyDelete