Followers

Thursday, August 12, 2010

Lelaki baik untuk Wanita yang baik-Ustaz Zizi

lelaki baik untuk wanita yang baik.-Ustat Zizi Zarimi
 ~.^

mestila..
lelaki baik HANYA untuk WANITA YANG BAIK..

kasi caps lok sket nak kasi BUKAK biji mate korang,...=D

wanita hiasan dunia, seindah hiasan adalah wanita solehah..-lagu Nasyid..

mesti korang2 yang tengah single tu asyik terpikir kan..
bilela aku nak dapat pakwe macam Rosyam Noor tu..
bilela abg Fahrin nak gode aku..
Dato K...eh kk terlebeyh suda..

*****
alkisahnya,

ade sorang hamba Allah ni (A) yang sangat malang..satu hari dia jatuh cinta sama si (D)... A memang dah lama suka sama di D tapi D ni wat2 dono je...

di satu hari,
A terima satu mesej daripada D...D memang sudah lama tahu A sudah lama menunggu cinta oleh D.. D berhubungan dengan A.. dan D mengatakan dia juga sayang sama A...A gembira dan..menerima cinta D ...bak bintang jatuh ke riba...

selepas beberapa lama..
A dan D berjumpa... seperti biasa... dan mereka begitu gembira seperti sepasangan kekasih yang bahagia/...dalam pada itu...D memberitahu A yang selama ni D dah lama bermain kayu tiga kepada A...A tergamam...selama ini dia ingat D sayang hanya padanya saja...

mereka berpisah tetapi satu hari...
D berhubungan dengan A....berkata dia sudah tidak lagi bersama temannya yang lama..D ingin semula kepada A dan meminta rujuk semula..A...setuju...lemahnya hatinya untuk menolak pujukan dan rayuan lelaki...

namun lelaki crocs itu tak berhenti disitu..
peluang diberikan oleh A disia2kan kerana A telah nampak D keluar dengan orang lain...D untuk kaver malunye...berkata kepada orang itu.... dia tidak ada sebarang hubungan serius dengan A....dan kini meniggalkan A sendirian....

*****

wujud lelaki sebegini buat haty aku panasss..~!
tapi awas!
memang ramai lelaki mcam ni kat dunia yang bulat ni...

aku merujuk kepada ustat Zizi selaku lecturer Understanding Islam aku..

dan ayat yang keluar daripada mulutnya adalah/..

''lelaki baik hanya untuk wanita yang baik...''

kenapa?adakah A orang yang jahat?adakah A sahaja yang perlu dipersalahkan dalam hal ini...???

''tidak..kerana lelaki yang baik hanya untuk wanita yang baik...dan untuk mendapat yang baik itu adalah yang TERBAIK...!~~''

sah2 korang tak paham kan...
















TERBAIK!!!


ps:aku saje je nak kongsi ayat tu...
sebab rasanya ramai yang dah mengatakan diri mereka tu tak laku la...
takdak orang nak kat depa la...
itula...inila...

btw,
setiap orang ada jodoh masing2..
jodoh datang dalam banyak cara..
classmate boleh...lab partner boleh..
kakak jual air kat bazaar boleh...mane2 pon boleh...

tapi

learn to accept than judging.....(^___^)tak paham agi??

notakaki:

ulang banyak2 kali

''learn to accept than judging''
''learn to accept than judging''
''learn to accept than judging''
''learn to accept than judging''
''learn to accept than judging.....'''

kalau tak faham lagi tak tahula...

2 comments: