Followers

Friday, April 30, 2010

realiti:suka atau cinta?


assalamualaikum

suka ke cinta?pernah terfikir tak benda ni?

mungkin rasa yang menyebabkan dua ayat ni dibeza2kan..

sebab apa?

sebab cinta ada makna yang lebih mendalam daripada suka..

buktinya..?

saya cinta kamu dan kamu suka saya...

nampak sama saja??apa yang bezanya..

saya cinta kamu maknanya yang saya ingin kamu dekat dengan saya..

tapi

kamu suka saya maknanya cuma kamu suka lihat saya di depan kamu.

masih tak jelas..

bila kamu dekat dengan saya..lebih senang saya nak lindungi kamu daripada bahaya...

tapi
bila kamu hanya lihat saya..kamu takkan sempat selamatkan saya semasa saya jatuh kelak..

nak lagi bukti?

saya cinta kamu dan kamu suka saya...

maknanya..

saya cinta kamu maknanya,saya ambil berat tentang perihal kamu sedalam dalam yang mungkin,supaya kamu dapat hidup dengan lebih selesa dan tak dibebani masalah..

tapi 

kamu suka saya maknanya,kamu hanya melihat saya dari jauh,tidak mengetahui masalah apa yang melanda saya dari dalam..



jadi..kini kamu masih suka saya?

16 comments:

  1. tapi, tak semua org boleh "aku cinta kamu"

    sebab sekarang, aku cinta kamu tu dah macam gula gula. rasanya manis, tapi hilang macam tu je. :)

    ReplyDelete
  2. bgantung pada orang gak.sebab takda benda kat dunia ni yang kekal.=)

    yang kita doa2kan supaya,walaupon hilang manis nya tu,ia tak berubah menjadi pahit..=)

    ReplyDelete
  3. eyka:thank u

    leele:macam sama tapi tak sama sebenarnya..=)

    ReplyDelete
  4. (!!-__-)...xpa2..nanti2 tahu la kamoo..experience is the best teacher =)

    ReplyDelete
  5. haha.
    xtau pon xpa aihh.
    *peace*

    ReplyDelete
  6. act,i dont get the point,,tapi saya hormati pendapat anda..=)

    ReplyDelete
  7. kadang2 bila sebut pasal perasaan..both sukar utk dibezakan....

    ReplyDelete
  8. emmmm.. suka tu tindkan refleks bila ada attraction. dan cinta tu datang setelah betul2 kenal hati budinya. haha:D

    ReplyDelete
  9. dulu masa kecik , aku anggap nak cakap 'saya suka awk' pada orang yang aku suka sangatlah susah.tapi bila dah besar. nak cakap 'saya suka awk' jauh lebih mudah daripada nak cakap 'saya cinta awk'

    ReplyDelete
  10. hakikatnya maksud ayat tu lebih penting kan?? nak lafaz sesuatu yang amat bermakna sngat susah dalam hidup .

    ReplyDelete
  11. en eriqazz:perasaan cuma satu..kita yang merumitkan..=)

    ReplyDelete
  12. l.lawlett:memang susah,tapi bukan sukar..sebab?sebab kita takut kita akan dikecewakan/di rejek!=),sebab tu kita susah cakap benda yang benar tentang diri kita.

    p/s:luahkan perkataan tu,kalau bukan dalam lisan,kita ada internet,mesej dan macam2 lagi.=)

    ReplyDelete